1 jaar Australië

20 juli 2017 - Bondi Beach, Australië

Wow!

Dat ging snel voorbij. Alsof ik gister vertrok, vol van zenuwen, verdrietig, maar oh zo gelukkig dat ik eindelijk naar Australië vertrok. Het land met kangaroo's, koala's wombats en vogelbekdieren. Ha, nou ik heb ze op het vogelbekdier na, allemaal gezien! Het land waar mijn broer doorheen reizde toen ik nog klein was. Mijn broer... de inspiratie van mijn reis.

Inmiddels dus alweer een jaar hier.  De afgelopen 3 maanden heb ik mijn farmwork gedaan, dat betekent dat ik nog een extra 12 maanden heb om hier te blijven. Dat visum gaat dus per vandaag in. Wetende hoe snel 12 maanden gaan, voel ik nu al de stress van "nog maar" 12 maanden. Ik heb het hier dus duidelijk naar mijn zin, morgen vlieg ik voor een weekendje naar Melbourne. Samen met Jess. Jess heb ik 6,5 maand geleden ontmoet op mijn eerste baantje hier, Vida surfshop. Ze kwam altijd voor koffie, en we raakte aan de praat, gingen samen op een surf date, en inmiddels hebben we het nog steeds leuk samen.

De laatste keer dat ik opweg was naar Melbourme, overigens ook met Jess, stopte mijn auto ermee ergens in the middle of nowhere... dit keer maar vliegen dus. Voor de rest is kijn leventje hier eigenlijk zoals bij jullie in NL, met een Nederlandse zomer als winter hier en oke, ik heb dan wel dat prachtige strand als mijn voortuin. Verder werk ik als barista in een mega druk restaurant. Erg leuk! Oefenen om betere koffies te maken, telkens weer.

Oja, klein nieuwtje... want mijn lieve grote zus gaat trouwen!!! Dus in september kom ik 2 weken terug voor vakantie in NL. Klinkt best gek, op vakantie naar NL. Dus wil je me zien?! Ik ben terug van 6 t/m +-18 september 2017! Yay! Daarna weer terug naar Down Under. Tot snel!!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Dennis:
    20 juli 2017
    Fanatastisch!!!!
  2. Anneke Wassenberg:
    20 juli 2017
    Ik kijk er naar uit xxxx